Jak vyždímat maximum z Plácly?

Plácla je český Pay Per Post systém, který se v ČR jako jediný dlouhodobě ujal. Navíc se osvědčil jako dobrá investice, cenově dostupná komukoliv, kdo o ní projeví zájem. Bohužel ani po nějakých 5 letech od vzniku se stále inzerenti nenaučili s Pláclou efektivně pracovat. Pojďme si tedy ukázat něco málo způsobů, jak svou investici podpořit. Takže jak na to?

  • Nečekejte, že zadání typu „Napište pozitivní článek o e-shopu example.com a použijte tato klíčová slova: bla bla, ble ble s odkazy http…“, bude mít nějaký efekt. Je potřeba vyžadovat takový „sexy“ nadpis, který donutí čtenáře na něj kliknout a podívat se na jeho obsah, viz třeba nadpis toho článku. Hodně důležité jsou také klíčová slova v nadpisu. Stejně tak zadání článku je potřeba co nejvíce promyslet a upřesnit.
  • Pečlivě si promyslete, co chcete propagovat. Obecný článek o vašem webu nikdo číst nehodlá. Lidi zajímají atraktivní produkty, které jsou v kurzu, nebo třeba odpověď na nějakou otázku typu, jaký zvolit druh podlahy apod. a to, že máte dopravu nad 1.000 korun zdarma, nebo že vaše firma je na trhu od roku 1992, se většinou řeší až úplně na konec. Super záležitosti jsou recenze produktů. Nafoťte je, připravte úplné a zajímavé podklady a nechte pak o nich napsat články u blogerů. Pozor na to, že recenze je potřeba trochu domyslet. Nabídnete v nich třeba extra slevový kód, který jinde nenajdou (lze udělat jako obrázek, který bude nedohledatelný pro notorické hledače slev), takže návštěvníci budou přinucováni k tom, aby nakoupit spíše u vás. V opačném případě by článek byl jen přestupní info stanice. Dobré je také nabídnout nějaký zajímavý info materiál, který vyměníte za emailovou adresu – vezměte si příklad z affiliate marketingu, který se snaží za každou cenu získat email na potencionálního zákazníka. Způsob realizace záleží na vás.
  • Pozor na odkazy. Dost často se stává, že po čase odkazy na web inzerenta přestanou platit. Prostě po kliknutí na odkaz stránka vrací chybu 404. Když si platíte články s odkazy, tak do nich dejte buď odkaz na stránku, jejíž URL měnit nebudete, nebo si odkazy nezapomeňte přesměrovat na existující stránky třeba přes .htaccess.
  • S články je potřeba dál pracovat. Setkal jsem se s tím, že proaktivnější inzerenti na články různě odkazují a dokonce jeden inzerent udělal odkaz typu „Napsali o nás“. To je skvělé využití článku k dalším marketingovým aktivitám. Pokud máte Facebookové stránky, tak na ně můžete dát odkaz na napsaný článek apod.
  • Nezapomínejte na obrázky. Obrázek je důležitá část článku, i když je jen ilustrativní. Dejte si však pozor na licenční politiku.
  • Nezapomínejte citovat nejrůznější zdroje, zvyšujete to důvěryhodnost článku. Napište nějaký odborný článek o tom, co nabízíte zákazníkům a nechte na něj odkazovat, byť jen pomocí klasické knižního odkazu viz. [1] ….. Zdroje: example.com/pojednani-o-produktu.

Na závěr ještě pár rad

Jakou určit cenu článku?

Ideální cena běžného neodborného článku napsaného v češtině je cca 200,-Kč/NS. Pokud se vám cena zdá vysoká, tak si uvědomte, že za vyšší cenu můžete očekávat kvalitnější výsledek. No a pak také nezapomínejte, že získáváte za tuto cenu odkazy „napořád“, nebo minimálně na 3 roky, což vyžaduje Plácla. Osobně články nemažu, takže se vám investice dost slušně vyplatí.

Jakou zvolit délku článku?

Z mé praxe vyplynulo, že je to jedno. Ideální je 1 NS (250 slov/1800 znaků), nicméně mám na svých webech články s vysokou návštěvností i když mají jen jeden kraťoučký odstavec. Záleží na obsahu článku a množství konkurentů. Nezapomínejte na to, že je lepší psát články o délce do 2 NS, které se lépe čtou.

Má smysl publikovat na jednom webu více článků odkazující na stejného inzerenta?

Rozhodně ano. Získáváte sice odkazy z jedné IP adresy, avšak vždy s různými ranky. Jeden článek se povede a získá vysoké hodnocení, druhý třeba zapadne v SERPU, ale je tam a také se počítá.

Záleží na PR a SR blogu, na kterém budu mít článek?

Dle mého názoru ne. Proč? Protože jednak mám jeden web, který byť má nízké ranky, tak i přesto má návštěvnost kolem 35.000 návštěv za měsíc. A navíc, „co vy víte co bude“. Za rok či dva může blog posílit a najednou budete mít levné odkazy z autoritativního webu. Mimo to, jak už jsem psal, tak každý článek má své ranky. Jaké budou, záleží nejen na blogerovi, ale také dost i na vás samotných.

Ještě jedna rada za závěr. Učte se od nejlepších, třeba Alzy, která bude na plyn čím dál více. A naučte se něco o affiliate marketingu. Nemusíte ho provozovat, ale je dobré vědět různé finty, jak získat zákazníka.