Jak zvednou prodeje e-shopu?

Máte vyzkoušené klasické způsoby shánění zákazníků přes Sklik, Adwords, jste zapojeni do Zboží.cz a Heuréka.cz a stále máte málo objednávek, pak je potřeba jít dále a vyzkoušet affiliate.

Pozor, affiliate je jen pro ty schopné!

Nadpis berte doslova! Pokud škudlíte každou korunu a je pro vás obtížné vzít knihu a naučit se třeba něco o marketingu, tak přestaňte číst. Affiliate není jen tak pro každého, ale pro lidi, kteří chápou, že je před výdělkem je potřeba něco nejprve investovat, a kteří jsou ochotni se neustále učit a vydělávat hodně peněz.

Nejprve co je to affiliate?

Jedná se o určitou formu prodeje produktů, při které vaše zboží či služby bude propagovat na internetu někdo druhý, říkejme mu pro jednoduchost třeba bloger (správně affiliate partner), pomocí tzv. affiliate odkazu. Pokud zákazník udělá objednávku přes tento affiliate odkaz, tak vy blogerovi, kterému patří onen affiliate odkaz vyplatíte domluvenou odměnu. Bývá to fixní částka, či procento z prodeje. Jedná se o výhodnější způsob prodeje než při klasických PPC jako Sklik či Adwords, u kterých platíte za proklik. Zde platíte až za uskutečněnou objednávku. To znamená, že bloger vám k vám do e-shopu přivede třeba 1.000 návštěv při čemž až 1.001 udělá nákup a za tento jeden blogerovi zaplatíte.

Proč se affiliate vyplatí?

Pokud se učíte marketing, tak víte, že největší náklady jsou vždy na získání zákazníka. Pokud již někoho ulovíte, tak jeho následné oslovení není tak drahé. Například, za přivedení nového zákazníka zaplatíte třeba 400,-Kč (PPC, affiliate) – věřte tomu, že to tak zpravidla je, jen si to neuvědomujete. Jeho opětovné oslovení emailem, či letáčkem do schránky vás bude stát třeba 20,-Kč. To je vše. Odborně se opětovnému oslovení zákazníka říká remarketing a dnes se na něj dokonce specializuje i Sklik, o Adwords nemluvě, ten je vždy o 10 let napřed.

Výplata blogerovi nemusí být nutně vyplacená. Proč? Do vašeho programu se v závislosti na propracovanosti a výši odměny zapojí kolem 200 – 300 blogerů. Jenže pouze cca 30% z nich dosáhne na částky pro výplaty. Běžně se totiž výplaty vyplácí až od 500 či 1.000,-Kč, na ty však část blogerů nikdy nedosáhne, nicméně vám přivedou potenciální zákazníky, které můžete zdarma oslovit. Jak to uděláte je na vás. Možností je celkem dost. Přes přes vyskakovací pop-up okna, která budou nabízet slevy za emaily, či různá vysouvací animovaná okna, často doplňovaná o různé zvuky, která rozhodně zaujmou pozornost návštěvníka, až po různé soutěže apod. Záleží na vás a vaší fantazii. Ve výsledku budete sice mít menší marži u první objednávky, na druhou stranu budete mít plnou databázi kontaktních emailů na potenciální zákazníky, které jste šikovně sehnali od lidí, kteří objednávku sice neudělali, ale váš e-shop je nějak zaujal.

Mimo to, a to je důležité vědět. Blogeři vám přivedou rychle hodně zákazníků. Jak to udělají je často jejich tajemství. Na tomto místě je nutné si říci, že vy si můžete určit noty, podle kterých budou pracovat. Například si vynutíte schválení emailových kampaní, zákaz cílení na brandová slova apod.

Pokud jsem vás zaujal a chcete se dozvědět více, pak si přečtěte první českou knihu o affiliate „Jak prodávat více díky affiliate marketingu?“.